Genialt design for en bedre hverdag: Braun lancerer helt ny BraunPrize med en præmieværdi på op til $100 000

Braun, der er medlem af Procter & Gamble-familien, begyndte i dag nedtællingen til den prestigefyldte og internationalt anerkendte designkonkurrence – BraunPrize 2012, der nu i sin attende udgave er tilbage med et brag og indeholder et helt nyt tema ”Genialt design for en bedre hverdag”, der understreger vigtigheden i innovative, veldesignede produkter som forbedrer hverdagen for forbrugere i hele verden.

Den håndplukkede BraunPrize jury vil bestå af globalt hæderkronede designeksperter som vil belønne designkoncepter og ideer, der fører til innovative, praktiske, smukke og intuitive produktløsninger tilpasset forbrugernes hverdagsbehov – det der netop er varetegnet for Brauns indflydelsesrige design. Ambitiøse designstuderende, professionelle og entusiaster over hele verden er blevet anmodet om at fremlægge deres projektbeskrivelser inden den 31. marts, 2012.

Foruden den globale designpris indsætter Braun også en ny bæredygtigheds pris, der anerkender designprojekter med særlig stor fokus på bæredygtige løsninger. BraunPrize 2012 vil også markere de bedste talenter i de enkelte lande ved at gennemføre etableringen af nationale BraunPrize vindere. Alle vindere vil blive annonceret til BraunPrize ceremonien den 26. september 2012 i Kronberg i Tyskland, hvor den totale præmiesum på højkant er på cirka 550 000 danske kroner ($100 000)

”BraunPrize forbliver meget vigtig for Braun og designsamfundet generelt. Siden Erwin Braun udviklede BraunPrize konkurrencen i 1968, har vores hensigt været at finde og promovere designtalenter, der udfordrer normer, udvikler deres eget unikke perspektiv og skaber spændende designinitiativer”, siger professor Oliver Grabes, formand for BraunPrize juryen og chef for design hos Braun. ”Lige fra de 10 principper af Dieter Rams til den inspirerende Jonathan Ives, har Braun en imponerende designarv grundlagt på smukt, intuitivt design.

Designentusiaster har indtil d. 31. marts, 2012 til at indsende deres produktkoncepter til Braun i form af skitser, tekniske tegninger, film, animeringer og en projektbeskrivelse. Deltagere skal registreres online på http://www.braunprize.com, hvor produktkoncepterne oploades igennem en online registreringsprocess, eller sendes på et digitalt medie til: BraunPrize, Braun GmbH, Frankfurter Strasse 145, 61476 Kronberg, Tyskland.

For yderligere informationer om BraunPrize besøg venligst: http://www.braunprize.com.

Læs også:

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *